حزب الله پیش به سوی پیروزی یا فروپاشی
سازمان بین الملل شورای امنیتش هنوز در مورد حمله رژیم اشغالگر تصمیم قاطعی نگرفته است که قطعنامه ارسالی تعمین حقوق حزب الله را نمی کند 0 دلیل آن را باید ضمانت اجرایی آن دانست قدرت اول بین المللی در دست آمریکا وانگلیس می باشد که با وجود این تمرکز قدرت در سطح جهانی ما شاهد عدم قاطعیت در حرکت برای توقف جنگ بین حزب الله و اسرائیل می باشیم حزب الله که پیشتر به اتهام خط گیری از ایران وسوریه متهم بود پس از چند هفته درگیری و متحمل شدن تلفات جانی ومالی بر قشر بی دفاع وغیر نظامی بوده است 0
اسرائیل با لاویهای خود در تصمیم گیری های فرا منطقه ای آمریکا برای قلع وقم نیروهای شبه نظامی فرصتهای بیشتری را به دست آورده است ولی با گذشت طولانی از این درگیری اسرائیل بدون امتیاز قصد آتش بس را ندارد واین رویه خود باعث اتحاد فکری اعراب در حمایت از حزب الله را موجب شد 0
هر چند نیروهای حزب الله در متن شهروندان خود را برای حملات هوایی خود قرار داده اند اما این حمایت مردم از حزب الله دلیل بر تداوم آن پس از آتش بس نمی باشد پس حزب الله درپی ثبات و موقعیت آینده خود با گرفتن امتیاز برای قبول آتش بس چانه زنی میکند با این تفاسیر تا مدتها بر سماجت طرفین برای ادامه این جنگ شاهد خواهیم بود مگر با ورود طرف سوم که مورد اطمینان حزب الله باشد که سوریه ایران میباشد 0
این پیچیدگی به حدی رسیده است که جو موجود در نظریه های باعث عدم پادرمیانی ومیانجیگری طرف سوم می شود فضای تخاصم ایران وسوریه با آمریکا و اسرائیل وبعضا کشیده شدن مسائل خود این دو به حاشیه , دلیل دیگر وارد نشدن آنها به این موضع می باشد
صدمین سالگرد نهضت مشروطه مبارک
بحث به شکست کشیده شدن این نهضت هنوز هم تمام ناشدنی است چرا که این حرکت در وحله اول از تجار وسپس دامنه آن به نارضایتی و بست نشستن مردم عوام شد خود جای بحث وبررسی مخصوصا در موقعیت کنونی دارد زمانی که حرکتهای مردمی خود را در چرخشی ناباورانه به دست حاکمیت فردی خواهد داد یا همین سیستم کنونی دارای وضعیتی نزدیک به همان نظام پادشاهی دارد با اندکی تغییر در تفکر وباورها چرایی شکست مشروطه را باید در نوع فرهنگ وقابلیت پذیرش نظام قانون مداری جستجو کرد مذهب عامل موثر در انحراف آن بود هرچند آیاتی همچون نائنی آن را در جامعه مسلمانی قابل قبول می دانستند ولی سرانجام کار به شکست آن ختم شد ماقصد منفی جلوه دادن مذهب را نداریم ولی منادیان مذهب را همان مذهب رشد یافته در آن زمان بدانیم تفکر ثقیل باعث درهم کوبیده شدن گامهای قانونمندی جامعه ایرانی در اوایل آن یعنی نهضت مشروطه شد0 افکاری مثل حرام بودن دولت در شرایع دینی وحرام بودن مالیات و000
چند گانگی در جبهه های روحانیت نسبت به مشروطه وتبدیل آن به مشروعه عاقبت کار با جانبداری از محمدعلی شاه در یک فرصت کاملا مغتنم مجلس را با فتوای تکفیر مجلسیان از سمت علما استبداد را به حاکمیت عودت دادند0 دلچرگین شدن مردم از نمایندگان فرصت خوبی بود تا محمدعلی شاه قدرت را به صورت مطلقه به طرف خود وسود خود تمام کند که این کار را با به توپ بستن مجلس و فتوا گرفتن از علما فیصله داد0
این حرکتهای نا موزون که به صورت فرهنگ جامعه ایرانی در آمده مصداق آن دراین زمان انتخاب مردم در دوره نهم ریاست جمهوری شاهد هستیم چرا که همراه قانونمندی یک عنصر فرا قانونی در همه این زمانها وجود داشته ودارد چراکه فرد فراقانون دریک گردش قدرت عاقبت نیرو ها وقدرت را به سمت خود متمایل می کند حال بحث چگونگی و مراحل آن خود حدیث مفصل است که در این وقت محدود ما نمی گنجد0
اکبر محمدی هم از میان رفت
با عرض تاثر وتاسف در گذشت زندانی سیاسی و دانشجوی مبارز به یاد مانده از 18 تیر 78 به خانواده متحرم ایشان وهم سنگران و آزاد اندیشان مبارز برای آزادی وطن از استبداد را
تسلیت می گوئیم0احمد باطبی به هنگام خروج از منزل با همسرش با ارجاع به خانه اش و تفتیش منزل او توسط افراد منتصب به اطلاعات بدون مشخص شدن مکان بازداشت خود همچنان بی خبر از همسرو وکیل او در مکان نامعلومی به سر می برد 0
با نزدیک بودن این دو واقعه احتمال مرتبط بودن بیشتر به ذهن خطور می کند برای کم کردن فشار جو بیرون او را به هر دلیل که پیشتر آن را به نوشته هایش در خاطرات زمان حبسش بودگمانه زنی می کردند, حالا قوت این موضوع بیشتر جان می گیرد و وقایع مرتبط با آن را دوباره بازتولید خواهد کرد 0
باطبی از همسنگران مرحوم اکبر محمدی که حکم اعدام او به 15 سال حبس تقلیل یافته بود پس از گذشت 6 سال وبنا به تشخیص عدم تحمل مابقی حبس خود از سوی پزشکان چندی پیش از زندان آزاد شد ولی در زمان کنونی با جو به وجود آمده مصلحت این است که او تا اطلاع ثانوی در زندان آن هم از نوع مکان , نامعلوم وسرنوشت , نامشخص باشد0
اینک ای مدعیان پیش آهنگی مردم در انتخابات با نامهای اصلاحات و آزاد اندیشی وقت آن نشده که به خود بیایید شما که از هزینه دادن عبا دارید وقت آن نشده جای غصبی را که مدتها ست بر آن تکیه دادید به خود مردم بگذارید در میان مردم فریاد نجات دادن آنها را دادید و دیدیم که از این امتحان هم با ذلالت بیرون آمدید و شعار درچهارچوب قانون هم فقط تلاشی بود برای نفوذ درقدرت که دیدیم چگونه با خفت از قدرت کنار زده شدید شما ابزاری بیش نبودید 0
بگذارید مردم خود راه خودشان را انتخاب کنند ولی این بار با حرکتهای نافرمانی مدنی نه انقلاب